Priručnik o internetu i društvenim mrežama za treću životnu dob

Uvod

Dragi naši veterani korištenja medija, pripadnici generacija koje su stvorile temelj za redefiniranje svijeta u kojem danas živimo, ovaj je priručnik namijenjen u prvom redu vama, kao pomoć i svojevrstan putokaz za snalaženje u ovom vremenu obilja informacija i tehnologije koja se neprestano razvija i mijenja, a s čime je sve teže držati korak.

Brojne su prednosti koje su razvoj tehnologije i internet donijeli u odašiljanju i primanju informacija, no to je rezultiralo i mnogim negativnim i neželjenim pojavama. Primjerice, zbog još uvijek nereguliranih odnosa na medijskom i komunikacijskom području, danas svatko od nas može, daleko lakše i brže nego prije, postati žrtvom lažnih ili namjerno manipuliranih informacija, točnije dezinformacija. I dok države i njihove institucije još traže odgovarajuća rješenja za regulaciju internetskoga prostora, koji je, kako svjedočimo, zadnjih godina nadrastao svaku državu i uređenje te uspostavio vlastita pravila, stručnjaci su započeli s medijskim opismenjavanjem, točnije osvješćivanjem medijskoga okruženja, i to u prvom redu djece i mladih koji započinju svoj samostalni ulazak u svijet medija. Tako se medijska pismenost u Hrvatskoj zadnjih godina, kroz različite edukativne aktivnosti i projekte (istina, još uvijek većinom izvan sustava formalnog obrazovanja), počela sve više poučavati i približavati mladima na više razina – od vrtića, preko škola, do fakulteta. Time bismo u dogledno vrijeme trebali dobiti medijski pismenije generacije koje bi bile svjesnije načina na koji se mogu i trebaju uključivati u medijsku interakciju i okruženje.

No velik ste dio medijskih korisnika, koji zahtijeva veću pozornost nego do sada, upravo vi – pripadnici generacija koje su odrasle u svijetu i vremenu u kojima se u pravilu znalo tko stvara vijesti i informacije. Međutim, naučeni obrasci sada su zastarjeli, jer se svijet medija drastično promijenio u odnosu na onaj od prije deset ili petnaest godina. Toliko da, primjerice, novine, radio i televiziju već nazivamo starim medijima. Naravno, ako su (pojedini) mediji stari, to nikako ne znači (i ne smije značiti) da staro mora biti i vaše znanje. Dapače, prijeko je potrebno stalno se obrazovati o novim ili suvremenim medijima i medijskih platformama. Upravo je to i glavni razlog objave publikacije koja je pred vama.
Cijelu brošuru možete skinuti ovdje: BROŠURA -Vodič za srebrne surfere