Autor kao poželjni identitet
Heuristička procedura prilikom stvaranja (autorsko
ponašanje) pretvara nas u minucioznoga osluškivača
vlastite sudbine. Interakcija adekvatnih jezika
optimalno kontekstualizira metafizičku stranu
Prirode kao njezin potpuno logični aspekt: misterij
našega identiteta potpuno je sukladan tajni
istraživačkoga procesa i dok god se to ne promijeni
misterijem postojanja istražujmo tajnu nastajanja.
Postavke
identiteta
lijepe
se
na
nas
cijeloga
života,
od
doba
kada
su
prve
tri
najvažnije
do
apoteozičnih
katarzi
pred
završnim ispitom.
Kao
društvano
biće,
autor
se
realizira
sukladno
prethodno
iskušanim
praksama
u
različitim
područjima.
Izvedbe
koje
tako
nastaju
usprkos
izostanku
utilitarnih
razloga
za
njihovo
kreiranje,
ukazuju
na
intrinzičnu
narav
Prirode
u
njezinoj
najautentičnijoj
osobini:
autorstvu,
a
koju
baštinimo
kao
fraktalni uzorci - iste.
Sudbina
autora
u
likovno
kreativnom
području
je
da
se
autoreferira,
da
mu
proživljeno
iskustvo
postaje
identifikacijska
podrška,
više
ili
manje
svjesna,
ali
svakako
(i)
estetski
realizirana.
Kreativni
proces
označava
niz
inicijacijskih
trenutaka,
metamorfozičnost
kroz
koju
autor
u
stvaranju
prolazi
(uzorkovano)
personificira
suštinu
životnih
procesa.
Iskustvo
takvog
intenziteta
ozreljuje
dušu,
čini
je
adaptibilnijom
i
istovremeno samosvjesnom, empatičnijom...
Identifikacijske
postavke
se
kroz
život
apliciraju
cijelo
vrijeme,
rad
kroz
kreativni
proces
stvara
osjećaj
samoupravljivosti,
oplemenjivanja
osobnosti,
prepoznavanje
volje
kao
ključnog
faktora uspješnosti, itd.
Kolika
je
snažna
ta
identifikacija
s
kreativnim,
umjetničkim
procesom
i
konačnim
rezultatom
najbolje
kazuje
anegdotalna
i
pomalo
patetična
izjava
nekih
umjetnika
kako
su
nastali
radovi
njihova djeca.
Obrazovni
i
odgojni
period
kod
djece
zbog
njihove
empatične
naravi
predstavlja
velik
izazov
za
sve
dobronamjerne
koji
su
po
nekoj
osnovi
odgovorni
za
uspješnost
izgradnje
njihovoga
identiteta
(i)
u
toj
dobi.
Procesi,
koji
se
iskustveno
prolaze
prilikom
umjetničkoga
istraživanja,
likovnoga
oblikovanja,
identificiraju
ih
kao
autore
-
više
ili
manje
spremne
na
izazove
neuvažavanja granica kao ograničenja.
Kontekst
učeničkoga
identiteta
također
uvelike
ovisi
o
pristupu
prilikom
rada,
koliko
se
djeca
instinktivno
oslanjaju
na
poetiku
tehničke
vještine,
a
koliko
to
ne,
odnosno,
koliko
ih
naše
shvaćanje/uvažavanje
tajne
stvaranja
osporava
ili
podržava
u
istraživanju likovnih tragova.
U
toj
dobi
dječja
likovna
kreativnost
često
prolazi
nazapaženo
i
nepodržano,
a
istovremeno,
adaptibilnije
učenike
velika
empatija
usmjerava
na
potpuno
poslušne
izvedbe
zbog
čega
ostaju
neotkriveni,
čak
i
sebi.
Zato
se
potpuno
opravdano
pitamo:
kakvi
bi
bili
i
njihovi
radovi
kada
im
se
ne
bi
davalo
na
znanje
da
je
urednost
isključivi
znak
uspješnog
rada,
racionalno-logička
kompozicija
kao
jedina
rekreirajuća
stvarnost
koja
ima
smisla,
lokalna
boja
kao
znak
dobrog
osjećaja
za
boju,
itd.
U
takvoj
praksi
dijete
se
može
potpuno
opravdano
prepoznati
kao
nedovoljno
uspješno,
a
odrasli
mu
tada
(p)ostaju
nedostiživi
autoriteti
te
može
spontano
zastati,
čak
i
prestati
s
kreativnim
radom.
I
tako
dolazimo
do
zaključka
da
je
autorski
identitet
u
likovnom
području
i
u
toj
dobi
moguć,
ali
ga
u
praksi
ima
tek
u
rijetkim
slučajevima
kada
nastavnik
svojim
senzibilitetom
za
likovnost
to
omogućuje,
ili
je
dijete
–
samo
po
sebi
-
zaštićeno
zvijezdom
koja
ga
vodi/čuva,
izražavajući
se
daleko
i
potajice
od
odraslih
i
njihovih
upućenosti i znanja.
Škola
nije
mjesto
odraslih,
škola
je
potencijalno
mjesto
za
dvorac
djetinjstva,
a
mi
smo
nazočni
tek
da
im
pomognemo
to
prepoznati i doživjeti.
Dakle,
roditelji
i
nastavnici,
ne
upućujte
djecu
kako
i
što
trebaju
stvarati,
već
tu
energiju
sačuvajte
za
iskreno
čuđenje
i
veselje
kada
vidite
što
će
nastati
kada
dijete
neće
znati
što
i
kako
točno
treba raditi.
Uloga
nastavnika
u
takvim
kreativnim
procesima
je
iščekivanje
nečega novog, a ne očekivanje zamišljenog rezultata.
izv. prof. art. Stjepko Rupčić
Natječaj za najbolji likovni rad učenika iz
područja kulture
Osnovna škola Braća Radić u suradnji s Općinom Martinska Ves raspisala je natječaj za najbolji
likovni rad učenika iz područja kulturne baštine Općine Martinska Ves.
Najbolji likovni radovi koristit će se za izradu razglednice Općine Martinska Ves i bit će nagrađeni bonom u
vrijednosti od 200,00 kuna.
Radovi predloženi za nagradu:
1.
Motiv: Crkva sv.Martina – rad Ane Marjanić 4.r., mentor: Ivana Mešt1ric
2.
Motiv: Čamac na Savi – rad Helene Brlečić 4.r., mentor: Ivana Meštric
3.
Motiv: Sava, guske, most- rad Lane Matleković PŠ Mahovo – 4.r., mentor: Danijela Bobinac
4.
Motiv: Crkva sv. Martina- rad Tee Šterc 2.r. , mentor Marica Stanković
5.
Motiv: Most u Martinskoj Vesi – rad Tee Šterc 2.r. , mentor Marica Stanković
Radove je pregledao i izabrao poznati akademski slikar izv. prof. art. Stjepko Rupčić
Prenosimo komentar
Motiv: Sava, guske, most- rad Lane Matleković PŠ Mahovo – 4.r., mentor: Danijela Bobinac